מרפק טניס וגולף

קצת על מבנה המרפק 

המרפק שלנו מורכב מעצמות ההומרוס, אולנה והרדיוס. הבליטות במרפק נקראות אפיקונדייל. המרפק מוחזק על ידי שרירים, גידים ורצועות.  

מהו מרפק טניס (Lateral Epicondylitis) ומהו מרפק גולף (Medial Epicondylitis)? 

השריר המרכזי שאחראי על ייצוב המרפק בחלקו החיצוני נקרא extensor carpi radialis brevis. כאשר יש עומס רב על השרירים והגידים במפרק נוצר תהליך דלקתי וכך נוצר מרפק טניס או דלקת באפיקונדייל הלטראלי. 
במרפק גולף השרירים שלרוב אחראיים על ייצוב המפרק הם ה- flexor carpi radialis וה- pronator teres. כאשר נוצר על השרירים עומס רב נוצר תהליך דלקתי וכך נוצר מרפק גולף או דלקת באפיקונדייל המידאלי. 

מה הם התסמינים? 

התסמינים ברובם הם כאב, נוקשות, תחושת נימול באצבעות, מגבלת תנועה ואובדן כוח אחיזה וסיבוב. 

גורמים 

מרפק טניס/גולף יכול להיווצר במספר דרכים: 

  • עומס בפעילות גופנית. 
  • עבודה המעמיסה על הידיים. 
  • עבודה מרובה עם עכבר מול מחשב. 

אבחנה 

באמצעות בדיקה פיזית של מפרק המרפק, בודקים את רקמת המרפק, טווח התנועה ורמת הכאב. לרוב גם נשלחים לבצע צילום MRI ובדיקת EMG (הולכה עיצבית) על מנת לשלול גורמים אחרים לכאב. 

כיצד ניתן לטפל בבעיה? 

ניתן לטפל במרפק טניס/גולף באמצעות מתיחות, מנוחה והורדת העומס מהמרפק. כאשר אלו לא עוזרים ישנן רצועות תומכות למרפק שיכולות להוריד את העומס מהשריר. במקרים חמורים ניתן לקבל זריקות סטרואידים למרפק, טיפול בגלי הלם וניתוח. 

איך הרפואה הסינית מטפלת במרפק טניס? 

בקליניקה שלי אני משלב מספר כלים על מנת לטפל במרפק טניס/גולף. 
לאחר אבחון המטופל/ת ובדיקת כאב נדקרות נקודות דיקור דיסטליות (רחוקות מהמרפק) על מנת לשפר את זרימת הדם, להוריד דלקתיות ולפתוח את הגידים והרצועות במפרק. 
לאחר מכן יתבצע חימום של המרפק עם מנורת אינפרא אדום ומריחה של טינקטורת הדי דא ג’או של הקליניקה יחד עם חבישת של צמחי מרפא אשר נשארת למשך 6-12 שעות. 
ניתן גם לשלב עבודה עם כוסות רוח, טנס ואקדח נקישה על מנת לפתוח על הרקמה וההדבקויות בפאשיה. 

מנורת אינפרא אדום לדלקת במרפק
מנורת אינפרא אדום לטיפול בדלקת במרפק
עגלת קניות

להתייעצות ורישום

דילוג לתוכן