חמש הטעמים ברפואה הסינית

שלום לכולם, מקווה שאתם מרגישים טוב ושומרים על חיוביות.
היום אני רוצה לספר לכם בקצרה על חמשת הטעמים ברפואה הסינית. טעמים אלו משויכים לאיברים בראיה הסינית ולחמשת האלמנטים. הם יכולים לשמש כחלק מהמלצות טיפול לאחר אבחנה.

חריף – Xin – הטעם החריף נכנס אל מרידיאן הריאות. מאפייני הטעם החריף הם פתיחה והנעה ולכן נראה הנעה של אלמנט המים על ידי הצ’י ופתיחת הפתחים בגוף ותנועת צ’י בכל הגוף. טעם זה יטפל בהתקררויות חוזרת, אסטמה, עצבות וחוסר יכולת לשחרר, הזעה ללא מאמץ וכאב, אף סתום וגרון כואב.

מתוק – Gan – הטעם המתוק נכנס לתוך מרידיאן הטחול. מאפייני הטעם המתוק הם חיזוק, לחלוח, איזון עוויתות והפחתת כאב. הטעם המתוק מחזק את פעולות הטחול בהתמרת מזון לצ’י בגוף, מאזן את המחמם האמצעי, מקל על רעילות ומאזן טעמים של צמחים אחרים. טעם זה יטפל בתחושת נפיחות וכבדות, שילשולים, קור, עייפות ואינסומניה.

מר – Ku – הטעם המר נכנס לתוך מרידיאן הלב. מאפייני הטעם המר הם ניקוז והורדה מטה של עודף וייבוש ליחה יבשה. כאשר אש הלב (אינסומניה, חוסר שקט, גלי חום) בעודף עלינו לנקז ולהוריד את האש אחרת נראה בעיות של עודף באספקט הרגשי. טעם זה יטפל באינסומניה, פלפיטציות, חששות וחרדות, פצעים בפה.

חמוץ – Suan – הטעם החמוץ נכנס לתוך מרידיאן הכבד. מאפייני הטעם החמוץ הם כיווץ/החזקה יחד של צ’י, דם ונוזלים ויצירה של נוזלים. הכבד אחראי על זרימה חלקה של צ’י ודם בגוף ולכן פגיעה באספקט זה יכולה להוביל לבעיות כמו כאבי מחזור, מחזור לא סדיר ועוד. טעם זה יטפל בבעיות גניקולוגיות, פוריות, עצבנות, לחץ דם גבוה, סחרחורות.

מלוח – Xian – הטעם המלוח נכנס לתוך מרידיאן הכליות. מאפייני הטעם המלוח הם ניקוז הצטברויות וריכוך התקשויות. כאשר יש חולשה של הכליות נוכל לראות עודף נוזלים בגוף ובצקתיות. טעם זה יטפל בבצקות, כאבי גב תחתון וברכיים, בעיות פוריות, מנופאוזה מוקדמת וצורך לתת שתן בלילות.

לקריאה על כאבי גב תחתון לחצו כאן.
לקריאה מעמיקה על טראומה גופנית לחצו כאן.
לקריאה על שמן חבלות המטפל בכאבים שונים לחצו כאן.
לקריאה מעמיקה על שברים לחצו כאן.

מוזמנים לשתף ולשאול שאלות.
לקביעת טיפול או ייעוץ חייגו 054-4877179

חמש הטעמים ברפואה הסינית
חמש הטעמים ברפואה הסינית והחיבור שלהם לאיברים ואלמנטים

תום מור

בתחילת שנת 2007 החלה דרכי עם הרפואה הסינית. לאחר ניתוח קשה בברך, התחלתי לקבל טיפולי פיזיותרפיה ובנוסף גם דיקור וטווינא. הטיפולים שיפרו את גמישות הגידים והרצועות ועזרו להגדיל את טווח התנועה של הברך.

פוסטים מומלצים

מוצרים מומלצים

עגלת קניות

להתייעצות ורישום

דילוג לתוכן