יעילותו של דיקור סיני בטיפול בדורבן – מחקר

דורבן – קצת רקע

באזור העקב ישנה רקמה הנקראת חיתולית הכפית, רקמה זו מתחילה בעקב ומתחברת לרקמות העצם בכף הרגל. כאשר יש עומס רב על רקמה זו מתחילים להיווצר קרעים קטנים ברקמה אשר גורמים לדלקתיות, הצטברות של סידן ורקמת עצם אשר מורגשים כבליטה בעקב, מצב זה נקרא דורבן ברגל.

דיקור לדורבן ברגל
דיקור לדורבן ברגל

מה המחקר הנוכחי מראה על יעילות הדיקור לדורבן?

במחקר הנוכחי נבדקה יעילותו של דיקור סיני בשיפור רמת הכאב בבוקר, רמת הכאב הכללי ובזמן עומס על העקב. נבחרו 53 מטופלים הסובלים מדורבן וחולקו לשתי קבוצות, הקבוצה הראשונה מנתה 25 מטופלים ואלו קיבלו דיקור בנקודה PC7 הידועה כנקודה המשפיעה על העקב, הקבוצה השנייה מנתה 28 מטופלים ואלו קיבלו דיקור בנקודה LI4 אשר ידועה ביכולתה לשכך כאב. שתי הקבוצות קיבלו טיפולים חמש פעמים בשבוע למשך שבועיים, רמות הכאב נבדקו לפני תחילת הטיפולים וחודש לאחר סיום הטיפולים.
ניתן היה לראות שיפור בשתי הקבוצות אך בקבוצה השנייה השיפור היה נמוך יותר מאשר הקבוצה הראשונה ולא היה שיפור בכאבי הבוקר.

מה המחקר מלמד אותנו?

  • ניתן לראות את ההבדל בין טיפול בשימוש בנקודת להורדת כאב מול שימוש בנקודה “ייעודית” לבעיה.
  • היה יכול להיות מעניין לראות קבוצה נוספת המשלבת את שתי הנקודות בטיפולים.

מה עוד ניתן להוסיף לטיפולים אלו?

מעבר לדיקור סיני, ניתן לשלב בטיפולים אלו טווינא ושמנים רפואיים על מנת לרכך את הרקמה הפגועה ולפרק הידבקויות ברקמות החיבור. ניתן גם במקרים קשים יותר לשלב פורמולות צמחים אשר תורמות לתהליך הריפוי.

תום מור

בתחילת שנת 2007 החלה דרכי עם הרפואה הסינית. לאחר ניתוח קשה בברך, התחלתי לקבל טיפולי פיזיותרפיה ובנוסף גם דיקור וטווינא. הטיפולים שיפרו את גמישות הגידים והרצועות ועזרו להגדיל את טווח התנועה של הברך.

פוסטים מומלצים

מוצרים מומלצים

עגלת קניות

להתייעצות ורישום

דילוג לתוכן