יעילותו של שימוש במוקסה באוסטאוארטריטיס – מחקר

אוסטאוארטריטיס: רקע

אוסטאוארטריטיס או דלקת מפרקים ניוונית היא הדלקת הנפוצה ביותר מבין דלקות המפרקים הקיימות. הדלקת נגרמת בעקבות שחיקה של הסחוס בין המפרקים, הגורמת למגע של עצם בעצם ולכאב ומגבלת תנועה. השחיקה יכולה לנבוע מגיל, טראומה, אימוני יתר ועוד.

קונוסים של מוקסה לאוסטאוארטריטיס
קונוסים של מוקסה לטיפול באוסטאוארטריטיס

מוקסה: רקע

מוקסה מיוצרת מעיבוד של צמח הלענה ונמצאת בשימוש רב ברפואה הסינית. איכותה של המוקסה נובעת מהכנסת חום וחיזוק של האספקט היאנגי בגוף.

מה המחקר הנוכחי מראה על יעילות המוקסה באוסטאוארטריטיס?
במחקר הנוכחי נבדקה יעילותה של המוקסה בשיפור רמת הכאב והתנועה במטופלים הסובלים מאוסטאוארטריטיס של הברך. המחקר בוצע בצורת double blind כך שגם המטופלים וגם המטפלים לא ידעו באיזו קבוצה ושיטה המטופלים נמצאים. 110 מטופלים חולקו לשתי קבוצות שוות – קבוצה אחת טופלה באמצעות מוקסה ואילו הקבוצה השנייה טופלה במוקסה מזויפת (נראת כמו המוקסה הרגילה אך המעבר של החום נחסם על ידי גוף מתכת וכך לא מקרין אל הגוף). המטופלים טופלו בנקודות ST35, נקודת אקסטרה LE4 ונקודת אשי. כל המטופלים טופלו במשך שישה שבועות, לאורך שלושה מפגשי טיפול בשבוע. כל המטופלים נבדקו לפני תחילת סדרת הטיפולים ולאחר 3-6-12-24 שבועות. בסוף המחקר ובבדיקות המעקב ניתן היה לראות שיפור ניכר בקבוצה המוקסה לעומת הקבוצה השנייה.

מה המחקר מלמד אותנו?

ניתן לראות את יעילותה של המוקסה בטיפולים אלו והחשיבות שלה כטיפול יחיד וכערך מוסף בטיפולי דיקור או טווינא.
ניתן לראות שהשיפור שנגרם כתוצאה מהמוקסה המשיך להשפיע גם לאחר סיום הטיפולים.

מה עוד ניתן להוסיף לטיפולים אלו?

בקליניקה שלי השימוש במוקסה הוא תמיד יהיה כערך מוסף לטיפולי הדיקור והטווינא. מאחר ויש כל מיני וריאציות של מוקסה לפעמים ניתן גם לתת למטופל מוקסה הביתה לשימוש בין טיפולים. ניתן גם במקרים קשים יותר לשלב פורמולות צמחים אשר תורמות לתהליך הריפוי והורדת הכאב.

תום מור

בתחילת שנת 2007 החלה דרכי עם הרפואה הסינית. לאחר ניתוח קשה בברך, התחלתי לקבל טיפולי פיזיותרפיה ובנוסף גם דיקור וטווינא. הטיפולים שיפרו את גמישות הגידים והרצועות ועזרו להגדיל את טווח התנועה של הברך.

פוסטים מומלצים

מוצרים מומלצים

עגלת קניות

להתייעצות ורישום

דילוג לתוכן