כתף קפואה – מידע וסיפור מקרה

שלום לכולם,
אז תקופת החגים תמה, חגגנו ואכלנו ועכשיו הגיע הזמן לחזור לשיגרה.
אני רוצה לדבר היום על כתף קפואה.
כתף קפואה היא דלקת במעטפת מפרק הכתף, המתבטאת בכאב חזק כאשר מניעים את הכתף ובמגבלת תנועה (ומפה מקור השם כתף קפואה).
הכאב במקרה כזה הוא גבוה, אך הבעיה האמיתית היא מגבלת התנועה שיכולה שבמקרים קיצוניים להתבטא בחוסר יכולת להזיז את היד. על פי הרפואה הקונבנציונלית לוקח כשנה וחצי בדרך כלל לטפל בבעיה זו.

איך בכלל מגיעים למצב כזה?

לרוב הבעיה מתפתחת בעקבות היווצרות של שינויים צלקתיים במעטפת הכתף שגורמים לכיווץ חזק. בניגוד לאמונה הרווחת, לא רק ספורטאים סובלים מכתף קפואה, אנשים רבים אשר אינם עוסקים בספורט באופן קבוע יכולים לסבול מבעיה זו.

איך ניתן להימנע או לטפל בבעיה זו?

מאוד חשוב לא להתעלם מכאבי כתף. זה לא אומר שכל מקרה של כאב בכתף הוא כתף קפואה, אך במידה ויש כאבים בכתף המלווים במגבלת תנועה, מומלץ להיבדק.
כאשר מגיעים אלי מטופלים עם כתף קפואה יש לי כמה המלצות בסיסיות:
– לא להפעיל את הכתף יותר מדי.
– לעשות כל יום מתיחות בבית, בצורה עדינה וקשובה לגוף (אני נותן שיעורי בית).
– להקפיד (וזה מאוד חשוב) לבוא לפחות ל-2 טיפולים בשבוע. אני ממליץ לבוא ל-3 ואפילו 4 טיפולים בשבוע.

המורה שלי בהונג-קונג, סיקונג ג’אנג קאו-ווא, היה צוחק על המלצה כזו כי אצלם, כאשר יש בעיה באים לטיפול כל יום וככה נפתרים מהבעיה בזריזות ויעילות. כשהייתי בהונג-קונג בפעם הראשונה, הגיע מטופל למורה שלי שסבל מכאבים בכל הגוף והתקשה ללכת ללא סיוע. המטופל הגיע כל יום, כאשר ההשתפרות היתה הדרגתית יום אחר יום, ולאחר שבוע וחצי הוא כבר הלך לבד בלי בעיה. לכן חשוב מאוד, בעיקר בכתף קפואה, להקפיד על תדירות טיפולים גבוהה כי אחרת יכול להיות קשה להיפטר מהבעיה.

סיפור מקרה מהקליניקה

אני מטפל בכתף קפואה באמצעות דיקור וצמחי מרפא בשימוש חיצוני. לרפואה הסינית יש הצלחה מרובה בבעיה זו, אך מניסוני האישי והמקצועי עם בעיה זו, אלו טיפולים כואבים (לצערי אין מה לעשות). כאשר כמובן הכאב תלוי בחומרת המצב של הבעיה.
אני רוצה לספר לכם בקצרה מקרה כזה שהיה לי והצלחנו לטפל בו בהצלחה מרובה.
מטופלת כבת 40+ אשר הגיעה אליי לאחר שסבלה מכתף קפואה כבר חצי שנה ועברה טיפולי פיזותרפיה אבל ללא שיפור משמעותי.
המטופלת הגיעה אליי כ-3 פעמים בשבוע במשך כ-4 חודשים. טווח התנועה בכתף שלה כמעט ולא היה קיים וכל תנועה כאבה בטירוף (כן כן בטירוף). התחלנו את הטיפול עם דיקור ושמנים ולאחר כשבוע הוספתי את הטווינא. כמו שכתבתי אלו טיפולים כואבים אבל לשמחתי אותה מטופלת היתה נחושה להיפטר מהבעיה הזו וביחד עם הטיפולים שלי והעבודה העצמית שלה בבית לאחר כ-4 חודשים היא חזרה לטווח תנועה מלא ללא כאב. חשוב לי להדגיש שהיתה פה המון עבודה משותפת שלי ושלה ולכן גם הצלחנו בטיפולים. חשוב לזכור שכל מקרה לגופו וכל אדם מגיב שונה לטיפולים וחייבים להיות סבלניים.

הרבה פעמים מטופלים מוותרים לאחר 2-3 טיפולים. לפי דעתי לא צריך לוותר לאחר מספר מועט של טיפולים וחשוב להתמיד מכיוון ולא תמיד יש שינוי מידי. אך אם מקפידים להגיע לטיפולים בקביעות, אני מאמין שאפשר לטפל בחלק ניכר מהבעיה.

לקריאת מחקר נוסף בנושא לחצו כאן
*
לקריאה על טינקטורת ה-די דא ג'או שיכולה לעזור בכתף קפואה לחצו כאן

חבישת צמחים לכתף קפואה
חבישת צמחי מרפא לטיפול בכתף קפואה

תום מור

בתחילת שנת 2007 החלה דרכי עם הרפואה הסינית. לאחר ניתוח קשה בברך, התחלתי לקבל טיפולי פיזיותרפיה ובנוסף גם דיקור וטווינא. הטיפולים שיפרו את גמישות הגידים והרצועות ועזרו להגדיל את טווח התנועה של הברך.

פוסטים מומלצים

מוצרים מומלצים

עגלת קניות

להתייעצות ורישום

דילוג לתוכן